Monday, February 7, 2011

Utopister del 6: Kim W. Andersson




Fullständigt namn: Kim Wickerman Andersson
Född: 1979, i Apans år
Bor: Solberga, typ Telefonplan. 10 minuters promenad från Kolikgrottan i Midsommarkransen. Stockholm asså.
Familj: Hemma i Skåne har jag mor, far och storebror. I hasorna har jag en snygg tjej.
Böcker: Love Hurts (Kartago 2009) Johnossi Comics (Kolik Förlag och Universal)
Inspirationskällor: Serier som jag gillar är Love & Rockets av Bröderna Hernandez, Girl av Milligan och Fegredo, Uzumaki av Junji Ito, Dragon Head av Minetaro Mochizuki och typ allt av Jordi Bernet.

Diaboliskt mjukisdjur ur Love Hurts


KIM W. ANDERSSON I UTOPI:
I Utopi kommer jag att medverka med så mycket jag kan! Det är ju för jävla härligt det här med Utopi. Har ni hört? En riktigt serietidning, med riktiga serier! Den första i Sverige sen Epix. Eller kanske Terror, eller Dylan Dog, fast de levde inte länge. Utopi däremot, kommer överleva både dig, mig och civilisationen som vi känner den.

Kärleken övervinner... halshuggning. Ur Alena.

Mer konkret så kommer jag göra serier i Utopi, så klart. Jag skriver på en ny serie som ska gå som följetång i Utopi. Jag vill inte säga för mycket om den, men det är dags för mig att skapa min seriefigur. Min Lucky Luke, min Hellboy. Fast det blir en tjej så klart. Ni som läst mina serier vet ju att det alltid är tjejer. Tjejer, kärlek och ond bråd död. Och det är ett koncept jag aldrig kommer att ge upp!




Alena, Alena... vad har du ställt till med?

Min senaste serie Alena (Puppy Love, som den hette från början) går som följetång i Nemi. Den kommer samlas i en superfin bok på Kolik Förlag hösten 2011. Just nu så är jag på resande fot och skriver  de tre sista delarna av denna romantiska skräckis. Det kommer bli ett underbart slut, hjärta och smärta!

No comments:

Post a Comment